You are hereForum
Register   |  Login
 Forum Discussion
HomeHomeDiscussionsDiscussionsBincang IlmiahBincang Ilmiahbacaan sujud sejadahbacaan sujud sejadah
Previous
 
Next
New Post
12/25/2009 8:37 AM
 

Kepada sesiapa yang tercari-cari bacaan sujud sejadah ni, TAHNIAH kerana anda telah jumpa di sini.
Sebelum tu boleh la diceritakan sikit camne sujud sejadah ni.

  1. Sujud sejadah dilakukan selepas korang membaca ayat sejadah.(ayat yang ada tanda kubah dlm al-quran).
  2. Sujud sekali je.
  3. Kalau korang tengah membaca Al-Quran semasa duduk, letak Al-Quran kat tepi korang dan terus sujud. Seelok-eloknye menghadap kiblat. Tak perlu angkat tangan macam takbiratul ihram.
  4. Kalu bace ayat sajadah ni mase tengah sembahyang, selepas baca, korang terus sujud tanpa perlu rukuq terlebih dahulu. Selepas sujud, terus berdiri semula dan teruskan bacaan korang. Sebelom sujud, tidak perlu angkat tangan macam takbiratul ihram.
  5. Bacaan semasa sujud seperti di bawah.


Ertinya: "Aku bersujud dengan wajahku kepada Dzat yang telah merupakan dan menciptakannya, dan menciptakan pendengaran dan penglihatannya dengan kekuatan-Nya. Maha memberkati Allah, sebaik-baik Pencipta."


 
Previous
 
Next
HomeHomeDiscussionsDiscussionsBincang IlmiahBincang Ilmiahbacaan sujud sejadahbacaan sujud sejadah